כיצד מקבלים אישור כיבוי אש לעסק חדש

אישור כיבוי אש הוא בסך הכל תעודה קטנה אך מה שהוא מייצג זה הדבר החשוב באמת. ברגע שיש לעסק אישור כיבוי אש זה אומר שנציג כוחות הכיבוי וההצלה בדק אותו ומצא אותו כשיר כנגד שריפות. זה בדיוק הזמן להבין כיצד מקבלים את אישור הזה שלב אחרי שלב.

ייעוץ עם חברת בטיחות באש

כדי לקבל את אישור כיבוי האש שאתם צריכים, אתם חייבים לבנות תכנית. התכנית הזו צריכה לכלול את כל אמצעי ההגנה והדרישות לפי הנהלים כי רק כך תוכלו לעבור את הבדיקה של הנציג ש לרשות הכיבוי וההצלה. הנציג לא יהסס שלא להעניק לעסק שלכם את האישור אם הוא לא יימצא תקין במאה אחוזים כי מדובר על הצלת חיי אדם. השריפות יכולות לקרות בכל מקום ואי אפשר לזלזל בהן למרות שזה דבר נפוץ בקרב הציבור כולל בעלי עסקים. את התכנית יש להתאים לסוג העסק ולפעילות שלו, יכול להיות שיהיה עסק אחד שהסיכון אצלו יהיה גבוה יותר. לכן יש צורך לעבוד עם חברה מקצועית.

מה כוללת התכנית?

התכנית המפורטת שתהיה לעסק צריכה לכלול את כל מה שהנהלים כוללים. זה אומר שצריך להיות ציוד כיבוי אש במקום, צריכים להיות מצוינים כל סוגי חומרי הבנייה ששימשו לבניית המבנה, יש צורך כמובן גם להתקין מערכות גילוי אש ועשן ובמקרים מסוימים גם להתקין מערכות כיבו יאש כמו ספרינקלרים. יש גם צורך לסמן היכן לוחות החשמל בעסק, יש צורך להתקין מערכות מיזוג אוויר ומנדפים וכן הלאה. הנהלים יכולים להיות רק אצל חלק מהעסקים כי יש עסקים בסיכון נמוך לעומת עסקים אחרים שמתעסקים עם דלקים או חומרם דליקים אחרים.

מה עושים אחרי סיום התכנית?

אחרי סיום כתיבת התכנית המפורטת יש צורך להזמין את נציג כוחות הכיבוי וההצלה שיבדוק את העסק. הוא ימלא דו"ח ארוך ומפורט ובו יכתוב במה העסק עומד בנהלים ובמה לו, וכמובן דגשים. לאחר מכן הוא יודיע לכם האם האישור התקבל או לא, ואם לא, יסביר לכם מה אתם צריכים לעשות כדי לקבל אותו. בדרך כלל מי שעובד עם חברה מקצועית לפני כן לא תהיה בעיה בקבלת האישור.