סיכונים עיקריים בהפעלת מלגזה 

המלגזה היא כלי יעיל במיוחד אך ככל שהיא יעילה יותר היא יכולה להיות מסוכנת יותר. זה בדיוק הזמן להבין מה הסכנות העיקריות בהפעלת המלגזה כדי שתוכלו להישמר מהן בפעם הבאה שאתם משתמשים בה גם אם אתם מפעילי מלגזה מנוסים מאוד.

העמסת מטען שגויה

אחד הסיכונים הגדולים ביותר הוא נפילה של המלגזה. נפילה כזו היא הסיוט הגדול ביותר ולא רק של המפעיל, שבעצמו יכול להינזק מאוד מנפילה כזו למרות שהוא נשאר בגובה הקרקע, אלא גם את הסובבים. לעתים המלגזה מרימה משקל כה כבד עד שהיא פשוט עפה באוויר בגלל שהזרועות שלה חזקות ולא נשברות. העמסת מטען שגויה היא אחד הגורמים הגדולים ביותר בהפעלת המלגזה כאשר יש כמה תקלות אפשריות: יכול להיות שהמטען יהיה כבד מידי לכוחה של המלגזה, הוא יכול להיות גדול מידי בנפח שלו ולהיתקע במדפים והוא גם יכול להיקשר בצורה רשלנית.

נסיעה לא נכונה

עוד אחד מהסיכונים של המלגזה, אמנם פחות מהמטען אך עדיין מסוכן, הוא הכביש שעליו היא נוסעת או יותר נכון המשטח. אמנם המלגזות לרוב ייסעו בתוך מפעלים או מחסנים ואז המשטח יהיה מותאם לו רק לה אלא לכל כלי רכב תפעולי אחר, אך לעתים היא נוסעת במקומות שלא מיועדים אליה במאה אחוזים. אם הכביש יהיה משובש או שיהיה בו מכשול כלשהו, כמו בור שיגרום לה לחוזר איזון. זו סכנה גדולה מאוד. גם בלימה פתאומית או שיפוע רב מידי יכול להשפיע מאוד על המלגזה ולגרום לה לנפילה.

מלגזה שאינה תקינה

מלבד כל הבעיות שיכולות להתעורר בפעולת המלגזה בגלל המטען או הפעולות שהנהג עושה, יש סיכוי שהמלגזה עצמה גם לא תהיה מותאמת למשימה שאליה היא מיועדת או שהיא פשוט תהיה ישנה מידי. המלגזות יכולות להיות מסוכנות מאוד אם לא בודקים אותם לעתים תכופות ובדיקות התקינות הללו יכולות להיות הרבה יותר מסוכנות ממה שנדמה.  אפילו הפעולה הכי פשוטה עם מטען יחסית קל יכולה להיות מסוכנת מאוד עם מלגזה לקויה ולכן יש צורך לוודא שאין לה בעיות, שהמצבר והמנוע שלה תקינים וכן הלאה.