דרכי הזהירות שיש לנקוט בהתקנת פרקט

התקנת פרקט בבית או במשרד יכולה לשפר את המקום באופן משמעותי. העיצוב יעלה בכמה רמות ואולי אפילו יהפוך להיות יוקרתי כמו שתמיד חלמתם והפרקט יכול גם להכניס עמידות רבה יותר אם תבחרו בפרקט למינציה. עם זאת, הכל תלוי בהתקנה כיה תקנה לא מקצועית תהיה סיוט בהמשך.

אלו סכנות יש בהתקנת פרקט?

התקנה של פרקטים היא לא סיפור מסובך במיוחד. לכאורה יש כמה כללים פשוטים שהמתקינים צריכים לעמוד בהם כדי להתקין אותו בצורה יסודית ומושלמת, אך עדיין יש מתקינים שאינם מקצועיים או כאלו שמתרשלים בעבודתם בגלל לחץ של זמן להספיק להגיע לבתים של לקוחות נוספים, מה שיוצר מצב שהפרקט לא יהיה איכותי. לעתים הסכנות יצוצו רק אחרי כמה שבועות או חודשים. אלו סכנות? פרקטי שאינו ישר יכול גם לגרום לפגיעה פיזית ולא רק פגיעה עיצובית, פרקט שלא מחובר היטב או כזה שסופג לחות רבה ומשנה את המרקם ואת הצבע שלו וכן הלאה.

כיצד אפשר להתקין את הפרקט בצורה ישרה?

  • התקנת פרקטים באופן ישר לחלוטין היא המשימה החשובה ביותר בהתקנה כולה. ברגע שהפרקט יהיה בעל משקעים כלשהם, בין אם מדובר על משקעים שנובעים מהרצפה ובין אם מדובר על הבדלי גובה בהתקנה של הפרקט עצמו באופן בלתי מקצועי, יכול לא רק לפגוע בעיצוב בעיניכם אלא גם לגרום לנפילות.
  • כדי לפתור את הבעיה יש לוודא כי הרצפה ישרה לחלוטין. ניתן לעשות זאת על ידי מדידה בפלס, דבר שכל מתקין פרקטים חייב לדעת לבצע. אחרי המדידה ובמידה והרצפה אינה ישרה, ניתן ליישר אותה באמצעות מדה מתפלסת.
  • מדה מתפלסת היא למעשה חומר אבקתי שבמגע עם מים הופך להיות נוזלי, וכידוע לכולנו הנוזל מתיישר באופן טבעי לפי חוקי הפיזיקה. אחרי שהנוזל מתפשט באופן אחיד אל כל חלקי הרצפה, הוא מתייבש במהירות והרצפה ישרה לחלוטין. על הרצפה החדשה והישרה ניתן להתקין את הפרקט ביתר דיוק.

ניקוי הרצפה להתקנה מושלמת

כדי שההתקנה של הפרקט תתבצע על רצפה ישרה לחלוטין יש לוודא שהרצפה עצמה נקייה, וזאת כדי שהלכלוך לא ייכלא מתחת לפרקט לעולמי עולמים. התקנת הפרקט על רצפה מלוכלכת יכול להיות מפגע נוסף שקשור לפן הבריאותי וכמובן למפלס הפרקט שיכול להשתנות בעקבות הלכלוך. במידה ויהיה לכלוך גס או אבק רב ההבדלים המינימליים האלו למרות שהם יכולים להיות כמה מילימטרים בלבד, יכולים להיות מורגשים בעין ובתחושה בעת הדריכה.

התקנה מדויקת עם חיבורים מתאימים

ניתן להתקין פרקט בשתי שיטות: שידת ההדבקה ושיטת ההרכבה, כאשר האחרונה ידועה גם התקנה בשיטת הקליק', שבה חלקי הפרקט מתאימים זה לזה ולא דורשים שימוש ברובה. בכל מקרה יש לוודא שהחיבורים מתבצעים בצורה הנכונה ואין בריחה של חומר, במידה ומשתמשים ברובה או דבק אחר כלשהו, וכמובן שהחלקים ישרים לחלוטין ויציבים גם אחרי הפעלת משקל.