ממונה בטיחות בעבודה

לפי הקביעה בחוק במדינת ישראל, כל מקום עבודה באשר הוא, אשר יש בו יותר מ50 עובדים (מכל הדרגים, כולל הדרג הניהולי), מחויב להעסיק ממונה בטיחות בעבודה. כמובן שמקומות עבודה שאינם מחויבים לכך – רשאים לעשות זאת, והדבר מומלץ מאד. חשוב לדעת, כי מעבר לקביעה החוקי בנידון, יש לא מעט יתרונות בכך שיהיה במקום העובדה שלכם, אדם אשר תפקידו הוא לפקח על הבטיחות, ולמקום העבודה יש המון מה להרוויח מכך, ורשימת היתרונות היא ארוכה.

 

ממונה בטיחות בעבודה

ממונה בטיחות בעבודה – מה היתרונות?

● פחות תאונות – בראש ובראשונה, ממונה בטיחות בעבודה מסייע בהפחתה משמעותית של התאונות. הוא זה אשר מפקח על תחום הבטיחות באופן שוטף ומבקר את תקנות הבטיחות במקום, ובכך מסייע להפחית את כמות התאונות – דבר שחוסך כאב ראש מההנהלה ומהעובדים.
● עבודה יעילה יותר – מה קורה כאשר יש ממונה בטיחות בעבודה ויש פחות תאונות? התשובה היא ברורה מאד – יש פחות הפרעות, והעובדה במקום היא יותר יעילה, יותר שוטפת, ומקום העבודה יכול רק להרוויח מכך!
● ייעוץ אישי – ברגע שיש ממונה על הטביחות בעבודה, הוא כפוף ישירות למנכ"ל החברה, ויש בכך לא מעט יתרונות. כך, ברגע שעולה שאלה בתחום הבטיחות – למנכ"ל יש אוזן קשבת, ויש גורם מקצועי מידי שהוא יכול לפנות אליו, ולקבל את כל ההחלטות, בהתאם לתשובות שהוא יקבל..
● פחות תביעות והוצאות – בעזרת ממונה בטיחות בעבודה, אתם מפחיתים את התאונות, וכך למקום העבודה יש פחות הוצאות – בין השאר על ימי מחלה של העובדים, על תשלום עבור תאונות עבודה, וכמובן שהוא לא צריך להתמודד עם תביעות עבור נזק שנגרם מהתאונה, והדבר מסייע למקומות עבודה רבים.

אינטרס שהוא גם שלכם

כפי שאתם רואים, העסקה ישירה של ממונה בטיחות בעבודה מהווה בעצם אינטרס מובהק של מקום העבודה עצמו וההנהלה – ולא רק של החוק במדינת ישראל או של העובדים. בעזרת הממונה על הבטיחות, אתם תוכלו לדעת שסביבת העבודה היא לא רק בטוחה יותר – אלא גם יעילה יותר, מהירה יותר, ונעימה יותר עבור כולם.