טיפים בנושא בטיחות בעבודה שיעזרו לכם לעבוד בבטחה

אין לזלזל בחשיבות ככלי הבטיחות וההוראות החלות על ביצוע פעולות שהוגדרו בחוק או בתקנות בנושאי בטיחות וגהות. מחקרים מראים כי תאונות בעבודה, פגיעות או פציעות עשויים בדרך כלל להימנע. אם גם אתם רוצים לעבוד בבטחה, טיפים בנושא הבטיחות יעמדו תמיד לימינכם.

הפעלה נכונה של כלים

אל תשתמשו בכלים מבלי להבין מהי דרך הפעלתם הנכונה. בהפעלה של כלי עבודה כלשהו, אפילו כזה הנראה פשוט לתפעול, חשוב לדעת כיצד להחזיק את הכלי, היכן נמצא המפסק, צריך לבדוק האם יש חלקים שצריך לחזק לפני ההפעלה. כלים מסוימים מחייבים הדרכה ורישוי. בהפעלת מסורים חשמליים, למשל, ישנם מנגנוני בטיחות שנועדו למנוע אסון. וודאו שאתם יודעים לעשות בהם שימוש נכון.

עוזבים ומכבים

אם אתם עוזבים את האתר, אפילו לרגע קצר, אל תשאירו מכונות פועלות ללא השגחה. אם אתם מפעילים מסור, מקדחה, מלטשת או כל כלי חשמלי, עזבתם – כיביתם. לעולם גם אל תמסרו לאחר כלי כשהוא פועל.

לא עובדים כשעייפים או חולים

בטיחות בעבודה

בתפקידים מסוימים, חייבים להיות ערניים לחלוטין על מנת לבצע את המוטל על הצד הטוב ביותר ובבטחה. מפעילי ציוד כבד, מפעילי עגורנים, נהגים של רכבי משא לא צריכים לעבוד אם הם חולים או מרגישים שאינם כשירים. לא מומלץ לעבור על שעות העבודה המקובלות וכמובן, אין לעבוד תחת השפעת חומרים משכרים, אלכוהול או סמים.

המוסמכים לתיקונים

אל תנסו לתקן בעצמכם תקלות או קלקולים אם אינכם בטוחים שביכולתכם לעשות זאת כהלכה. אם יש לבצע בדיקה או תיקון של ציוד חשמלי או של רשת החשמל, אך ורק חשמלאי המוסמך לכך יבצע זאת בצורה בטוחה. אם האחראי שלכם הטיל עליכם משימה אך אתם יודעים כי אינכם מוסמכים לכך, העירו את תשומת ליבו לעניין.

ציוד כיבוי אש

מומלץ כי בכל סביבת עבודה יהיה ציוד כיבוי אש או גלאי עשן מתאימים, בכדי למנוע שריפה. במיוחד חשוב כי הללו יהיו זמינים לרוב במפעלים ובהם חומרים מתלקחים. גם מי שעובד בבית, טוב יעשה אם יתקין גלאי עשן ויחזיק בהישג יד מטף כיבוי.

ציוד הגנה, זה חשוב לכם

עבודה עם ציוד הגנה תשמור על בריאותכם ועל שלומכם. במקומות רועשים, עובדים עם אטמים או עם אוזניות ייעודיות. בעבודות בניין ובאתרי בניה, יש לחבוש קסדות מגן. בהרמה של משאות כבדים, ניתן להשתמש בכפפות מגן לידיים וכן בפתרונות הגנה לגב. ויש כמובן גם ציוד הגנה לעיניים, למשל עבור רתכים וציוד כגון רתמות אבטחה לעובדים בעבודות בגובה.

למען הגב שלכם

יש דרכים נכונות להרים חפצים כבדים ויש דרכים שעם הזמן פשוט יפגעו לכם בגב ובחוליות. למדו את האופן שבו יש לאחוז ולהרים חפצים כבדים והגב שלכם יאמר לכם תודה. ואם כבר הופיעו כאבי גב, לכו להיבדק.

יש ליקויים? דווחו

אם אתם סבורים כי יש לקויי בטיחות במקום העבודה שלכם, אל תשמרו בבטן. דווחו בהקדם לאחראי, למנהל העבודה או לממונה הבטיחות. זכרו כי לא תמיד האנשים שנמצאים בתפקידי מפתח מודעים לכל מה שאתם רואים ואם לא מדווחים, יוצרים סיכונים מיותרים.

הדרכות בטיחות, זה חשוב

חשוב לקבל הדרכות בטיחות ותדריכים מזמן לזמן. ריענון בנושאי בטיחות חשוב לא רק לעובדים חדשים אלא גם לוותיקים. אם נדמה לכם שהדרכה בנושא מסוים תועיל לכם, בקשו אותה. אם אתם מטפלים למשל במהלך יום העבודה בחומרים מסוכנים, וודאו כי יש לכם את הידע בנושא זה.

המאמר נכתב בחסות ערן פולק